22 kwietnia 2017 r. agencja Green House zorganizowała w Bydgoszczy drugą edycję RUN Budlex for Women, jedynego w regionie biegu tylko dla kobiet. Impreza zgromadziła nad Kanałem Bydgoskim ponad 300 biegających pań oraz ich kibiców.

Do udziału w II RUN Budlex for Women zgłosiło się 374 uczestniczek, które biegły po malowniczej trasie bydgoskiego parku, wzdłuż Kanału Bydgoskiego, na dystansie 5 kilometrów. Choć była to dopiero druga edycja biegu, to już mogła pochwalić się międzynarodowym charakterem. Wśród uczestniczek znalazły się bowiem biegaczki zagraniczne, m.in. USA, Kanada, Holandia. Do tego bieg zabezpieczało ok. 20 wolontariuszy, z których część to zagraniczni uczniowie International School of Bydgoszcz.

RUN Budlex for Women to impreza o charakterze sportowego happeningu. Kiedy panowie kibicowali swoim paniom na trasie biegu, na placu zabaw obok miejsca startu/mety, wynajęte animatorki zabawiały najmłodszych kibiców (gry, inne zabawy, malowanie twarzy, itp.).

Każda z uczestniczek otrzymała pakiet startowy, m.in. koszulkę, chip do mierzenia czasu, numer startowy. Ich wyniki były mierzone przez profesjonalną firmę, i podane na stronie internetowej natychmiast po zakończeniu biegu.

Sponsorem tytularnym biegu była firma Budlex, a partnerami:

  • Totalizator Sportowy – marka Lotto,
  • Gmina Międzyzdroje,
  • portal www.visitslovenia.pl,
  • Polski Związek Lekkiej Atletyki, jako organizator Mistrzostw Europy U23 w Lekkiej Atletyce,
  • Park Hotel,
  • Agata Jędraszczak – Kuchnia Agaty.